Nová sestava okolo Alexe Hitchcocka se hlásí o slovo!

Nová sestava okolo Alexe Hitchcocka se hlásí o slovo!

zvuk
100
obal
80
hudba
80
87

22.listopadu vyšlo EP „vycházející hvězdě“ britského jazzu ALEXI HITCHCOCKOVI s titulem „Outside In“. Je namístě ho zhodnotit, neboť předzaznamenává jeho první autorské album s tímto vlastním kvartetem pro prestižní label Edition Records, jež by mělo vyjít za několik málo měsíců!

Tenorsaxofonista Alex Hitchcock se v minulých dvou letech proslavil s kvintetem, neboť po debutovém EP se záznamem londýnských vystoupení v roce 2016 zvítězil v mezinárodní soutěži nových souborů Conad Jazz Contest 2018 v rámci Umbria Jazz Festivalu. Posléze vydal debutové album a letos 31.května na španělské značce Fresh Sound (v edici New Talent) druhé – „All Good Things“. Nyní se hlásí o slovo s kvartetem, zpoloviny ozvláštněným hostující vokalistkou Cherise Adams-Burnett, britskou rozhlasovou stanicí JazzFM vyhlášenou jako No.1 v zemi. Z výše zmíněného kvinteta v novém uskupení hraje pouze pianista Will Barry, jehož služeb využívá třeba také hvězdný Jasper Høiby. Zbylí dva členové, tvořící rytmiku, jsou noví: bubeník Shane Forbes (kapela Empirical) a kontrabasista Fergus Ireland (Ashley Henry). Posledně jmenovaný hraje s Hitchcockem také v kvartetu Toma Barforda AuB, které chystá v nejbližších měsících u Edition Records též debut!

Remodelling – Alex Hitchcock Quintet ft Cherise Adams-Burnett

Pokusili jsme se najít pozitivní odpověď na rozdělení a nejistotu, jež v současné době v celé Velké Británii pociťujeme,“ poznamenal k hudbě svého kvinteta Alex Hitchcock. „Snažil jsem se napsat optimistickou hudbu, která se ale nevyhýbá náročnějšímu zvuku a kde je je prostor i pro nesoulad. Některé skladby jsou eklektické, se silnými melodiemi a virtuózní improvizací, které je drží pohromadě.“

Nová sestava okolo Alexe Hitchcocka se hlásí o slovo!Pro jeho kvarteto to platí dvojnásob, už kvůli účasti vokalizující zpěvačky. Není tak hardbopově úporný, hudba je vystavěna na minimalistických základech (piano) a nu-jazzovém tahu (nejpřesvědčivěji hned v úvodním „Points of Contact“). Lídrův tenorsax se překvapivě nedere tolik dopředu, je notně melodický, byť hlavně v čistých instrumentálkách hutný; ale nikoli dravý. Ona šťavnatost je v celkovém zvuku. Také bubeník si vystřihne parádní sólo, a to ve skladbě „Remodelling“. Zde panuje zvláštní napětí mezi lyrickým vokalizováním, rozvolněnějším klavírním sólem a narůstající intenzitou rytmiky a saxu. Kvarteto dokáže strhujícím způsobem vygradovat baladu („Outside In“) a rozbalit vskutku svižný hardbop se žiletkovými frázemi, dynamickými zlomy, uhánějící rytmikou a dechberoucími sóly saxu a piana („Free Rein“).

Je bezesporu nač se těšit!