Na východoslovenském labelu Hevhetia vyšlo další pozoruhodné album zahraničního souboru! Je jím příznačně nazvaný debut „SONGS FOR EVERYONE“, jež natočil JELLE Van GIEL GROUP z druhého největšího evropského přístavu Antverpy (alias Rubensovo město či Jeruzalém západu).
Tento soubor založil v roce 2011 znamenitý belgický bubeník Jelle Van Giel (roč.86) – všestranný hudebník, rozkročený mezi swingem, vážnou hudbou, moderním jazzem a afro-beatem, jenž bubnuje soustavně již od svých dvou let! Bývalý člen International Dutch Quartet se obklopil neméně špičkovými instrumentalisty z mladé jazzové scény zemí Beneluxu; velmi svěží autorskou (výhradně kapelníkovu) fúzi jazzu, rocku, popu a klasické hudby s ním vytvářejí kontrabasista Janos Bruneel, pianista Bram Weijters, kytarista Tim Finoulst, trumpetista Carlo Nardozza, tenorsaxofonista Steven Delannoye a altsaxofonista Erik Bogaerts. A Jelle Van Giel nechává individuální prostor nejvíc právě jim, což je navýsost sympatické; ačkoli (nebo právě proto) je zdatným a tvůrčím typem bubeníka, přílišné sólování by tak pečlivě modulovaný jazz ubilo…
Více než osmapadesátiminutové album obsahuje 8 skladeb, jež se vyznačují až písňovou kompoziční nekomplikovaností, lahodně lyrickým, melodicky barevným zvukem, chytlavými motivy a gradací hudebního toku, jak se sluší na moderní komorní jazz nejvyšších kvalit. A samotné album postupně nabývá také na intenzitě – začíná neobyčejně lyricky a končí svižnůstkami bopového a groovového charakteru. Úvodní trojlístek kompozic („A New Beginning“, spirituálová „Cape Good Hope“ a filmově chutnající „What About It“) zaujme elastickou rytmikou a skandinávskou náladou, umocněnou wakeniusovsky znějící kytarou, perlivým pianem, barevnými souzvuky dechů a melodickými sóly saxů a trubky. První vrchol přichází se čtvrtým trackem – více než desetiminutová pecka „Madness“ od úvodní lyriky sklene k minimalistické figuře piana a hutné rytmice, nad níž se vzepnou tenorsax a trubka v mistrně vystavěných sólových chorusech. Příkladem svižné bopovky budiž následující „Coast To Coast“ se sóly piana, altky a bicích. K poslednímu zlyričtění na albu dojde v nádherné „Aturyah“, kde se mimo jiné zaskví kytarista v sóle abercrombieovském stylu a kontrabasista v sólových melodických klenbách. A pak už dvojí vrchol ve finále – „The Truth“ s mistrovskými sóly a vyhrávkami dechových nástrojů, piana a kytarovým beglajtem vespod a závěrečná pětiminutovka „Tiffany´s Dodo“ s vynikající trubkou, kytarovým staccatem, dvojsólem saxů a codou v podobě tutti.