Giorgia Hannoush Trio na cestě za jazzovými sny
zvuk90%
obal80%
hudba80%
83%Overall Score

Není mnoho jazzových kytaristek. A ještě těžší je prosadit se v konkurenci těch nejlepších mužských protějšků. Mezi ně má bezesporu namířeno GIORGIA HANNOUSH. Ta nedávno vydala se svým triem debutové album „Astoria Dreams“…

Narodila se v italském Carpi 17.března 1987. Na kytaru začala hrát ve 12 a záhy se připojila k experimentálnímu souboru GOE (Giovane Orchestra Elettroacustica). Čtyři roky byla žačkou výtečného kytaristy Roberta Andreoliho. V roce 2003 začala navštěvovat Akademii múzických umění v Modeně. O tři roky později získala stipendium na Berklee College Of Music v Bostonu. Tam navštěvovala semináře např.Scotta Hendersona, Bena Mondera a Phila Mintona. V létě 2012 absolvovala La Spezia Jazz Masterclass (Lage Lund, David Kikoski, Eddie Gomez a David Liebman). To již měla za sebou výrazný úspěch i jako jazzová skladatelka, když v roce 2008 získala její skladba „Summer Night In Madrid“ cenu People´s Choice Award na mezinárodní soutěži ženských skladatelek Note di Donna. Tuto kompozici zařadila i na debutové album.

Giorgia Hannoush Trio tvoří vedle kytaristky další dva výborní italští instrumentalisté mladší generace. Kontrabasista Franco Catalini se věnuje jazzu i soudobé vážné hudbě, bubeník a perkusista Simone Bevilacqua hraje s Hannoush již od roku 2011, a to i v jejím kvartetu. Ve swingovém standardu „Out Of Nowhere“ můžeme slyšet druhý kytarový hlas; ten nahrála jako host italská legenda Giovanni Monteforte, představitel tzv.neo-cool jazzu. Druhou převzatou věcí je „Falling Grace“, kterou napsal Steve Swallow (a proslavil Gary Burton). Je to typ moderního standardu, a trio jej hraje patřičně bohatým vyjadřovacím jazykem.

Zbylých devět skladeb je z pera Hannoush. „Album Astoria Dreams představuje moje osobní, niterné cesty mým dosavadním životem, vzpomínky a zážitky z dobrodružné pouti za hudbou,“ vyjádřila se kytaristka. „Všechny moje skladby jsou inspirovány místy, krajinami, lidmi, které jsem potkala a jimž vděčím za svůj umělecký a lidský růst.“

Album otevírá „Berlin Street Blues“, se svižnými bopovými sazbami i montgomeryovskými akordovými běhy. Rytmika se zde projevuje ve své hutnější poloze, včetně nadupaných sól kontrabasu a bicích. První polovina alba nijak výrazně nepřekvapuje jazzem posedlého posluchače, ale poslouchá se to příjemně a občas i vzrušeně. Třeba v „Summer Night in Madrid“ kytara přímo zpívá, zatímco rytmika je razantní a kontrabasista vypálí hodně emotivní sólo. Ostatně Catalini zdobí svými excelentními sóly i jímavou baladu „Winter Night“ a v „Labor Day at Coney Island“, kde lze rozeznat inspirace ve folku i hispánské a latino-americké hudbě, nezapře sklon k rockovějšímu drajvu. Počínaje sedmým trackem ale začíná opravdu spanilá jízda tria. Při „One for John“ jsem nabyl přesvědčení, že jde o poctu ranému Coltraneovi; hutné hard-bopové frázování, strhující švih, čtyři bluesové akordy jako coda. „Punta Marsala“ uvozuje kontrabas hraný smyčcem, víření bubnů a kytarová lyrika; to vše s nesporným dramatickým nábojem. Poté se trio rozběhne vstříc vášni sicilské lidové hudby, vonící zpěněným mořem. Po již výše zmíněné „Falling Grace“ následuje progresivně vystavěná „Nuvole Basse“ s nečekanými proměnami v dynamice, rytmice i výrazu (a opět s výtečnou basou!). Album zakončuje „Granada Mood“; jak již název napovídá, trio pracuje s vášnivými andaluskými motivy, jež spojují arabské a flamencové vlivy. Umocněnými nejen rozvíjejícím kytarovým partem a kontrabasovým sólem, ale též zvukem cajónu.

Album, vydané labelem M.A.P. Classics, je možné celé vyslechnout díky M.A.P. Youtube Channel, kde jsou další informace o možnosti stažení či koupě CD…

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*