Protože před časem byla na jazzportu uveřejněna recenze jiného (novějšího) živého alba L. Decziho (Jazz na Hradě), nabízí se srovnání obou titulů. Live In Všenory mají především zcela odlišné obsazení, jsou na něm předchozí Decziho američtí kolegové (chybí Vaico na bicí, navíc je druhý dechový nástroj). S výjimkou titulu Poison Bird (který má odlišné aranžmá) album nabízí skladby zcela jiné. Zdá se – a potvrzují to i další Lacova alba -, že trumpetistovi invence nechybí.

decziObsazení: Laco Deczi-tp, Fred Scerbo-ts, Bryan P. Klarmam-p, Hammond organ, Gene Heiter-b, Dean Kosch-dr
Skladby: Phoenix; Norwalk; Meiser From Westport; 3rd War Criminal; Burgthan; Poison Bird; Could It Be; Alcohol; „Mo“ Club; Fort Apache

Co je stejné, nebo aspoň podobné, je styl resp. sound hudby. Toto album jsem slyšel poprvé, ale zcela jistě bych při „blindfold“ testu uhodl, o kterou kapelu se jedná. Nebudu komentovat všechny písničky, ale po úvodní Phoenix (což je jakási krátká znělka s rify) na albu naleznete rychlé funky kousky, latinu (Poison Bird), balady (Burgthan, Could It Be), něco pro dlouhá a zdobená Decziho sóla (3rd War Criminal) atd.
Srovnám-li závěrem obě živá alba, vychází o něco lépe (sound, skladby, rytmika) to novější, Jazz na Hradě. Zjednodušeně řečeno: Laco Deczi vydal (myslím v době emigrace) slušnou řadu nahrávek. Jejich výhodou je, že víme, co můžeme od této muziky očekávat. Nevýhodou je určitá podobnost až zaměnitelnost. Větší pestrost by byla vítána.

Nahráno živě – záznam z veřejného koncertu ve Všenorech r. 1995
Vydavatelství: Lotos, TT: 48,23; 1 CD
Vydáno: 1996
www: ceska-hudba.cz/lotos

Miloš Moník

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*