Frahm jako klavírista i producent změnil vnímání toho, čeho může současná klasická hudba a elektronika dosáhnout a jak se tyto dvě formy mohou vzájemně ovlivňovat. Sólové koncerty německého hudebníka jsou nejen přehlídkou jeho hypnotických, strukturálně poutavých skladeb, ale také vysoce působivých technických výkonů. Jeho vystoupení působí jako hudební alchymie, a to nejen díky smyčkování basových linek a beatů v reálném čase, ale především díky ladnému a suverénnímu pohybu uprostřed rozsáhlého arsenálu kláves – od harmonia přes piano toy, Rhodes, elektrické klávesy až po velký Steinway.
Frahm kombinuje virtuózní muzikantství s citem pro melodii popového hitmakera, volné jazzové vzorce a dar pro euforické melodie, který by mu mohl závidět nejeden DJ… I proto stojí v čele současné hudební scény
The Guardian
Frahm stojí v čele nové vlny interpretů, kteří se prosazují experimentováním s nástroji a technologiemi, ačkoli se proslavil díky řadě alb pro sólový klavír. Ani ta však žádném případě nebyla konvenční. Na albu Felt z roku 2011 Frahm vycpával klávesy klavíru plstí, aby utlumil zvuk, zatímco album Screws z roku 2012 obsahuje devět skladeb zkomponovaných během devíti nocí pro devět prstů (Frahm měl v té době zlomený palec). Na Spaces z roku 2013 začal formovat styl, kterým je dnes známý, a zapojil do něj prvky minimalistického techna a ambientu, aby vytvořil bohatou paletu zvuků. Další alba, jako například All Melody z roku 2018, tento přístup dále rozvíjejí, zato deska Empty z roku 2020 znamená návrat ke křehkému zvuku sólového klavíru.
Návštěvníci Prague Sounds se během jediného večera mohou těšit na mnoho tváří Nilse Frahma.