Báječné fúze tradiční a západní hudby na festivalu Gnaoua v Maroku – druhá část

Báječné fúze tradiční a západní hudby na festivalu Gnaoua v Maroku – druhá část

28. ČERVNA 2024, AS-SAWÍRA (ESSAOUIRA), MAROKO

Představováním hudby gwana začal druhý den festivalového dění na hlavním pódiu. Maalem Mohamed Boumezzough nám poskytl další tranzovni zážitek a doprovodní muzikanti divoce při svých tancích skákali a dostávali publikum do varu.

Na následující The Brecker Brothers Band Reunion jsem se docela těšil a s chutí jsem si zopakoval funky hitovky, které formovaly i moje posluchačské začátky s jazzem. Šlapající funky jazz klidně až z roku 1975 vlastně ani moc nezestárnul a pecky jako First Tune of the Set, The Dipshit a pár skladeb od nepřekonaného Michaela Breckera muselo přítomné publikum uspokojit. Závěrečná naspeedovaná vypalovačka Some Skunk Funk s nadupanými perkusivními sóly celý set náramně završila.

Báječné fúze tradiční a západní hudby na festivalu Gnaoua v Maroku – druhá část

Pak mě zcela obšťastnilo vystoupení maalema Mohameda Kouyoua, se kterým se představili Rhani Krija, Guimba Kouyaté, Jon Grandcamp, Kike Perdomo, Mehdi Chaïb and HBS Trumpet (Maroko/Mali/Španělsko/Francie). Kytara, bicí, sax a trubka ze západu a k tomu maalem se svými muzikanty a tanečníky. Velmi zajímavá a povedená fúze. Troufnu si říci, že nejlepší za celý festival. Podmanivá a strhující show nenechala nikoho v publiku chladným.

Závěrečné pokusy o rapovaní Saint Levanta však zcela chladným zanechaly mne, což se ovšem nedá říci o zcela narvaném náměstí. Vzhledem k pozdní hodině a nezaujetí tímto vystoupením jsem se raději odebral ku odpočinku.

Po cestě jsem měl možnost ještě krátce zachytit jedno z tradičních vystoupení hudby gnawa v pokročilejším stavu a v tranzu nebylo jen publikum, ale zcela očividně i muzikanti!

Báječné fúze tradiční a západní hudby na festivalu Gnaoua v Maroku – druhá část

Fotky poskytli pořadatelé festivalu Gnaoua.