28. ČERVNA 2024, AS-SAWÍRA (ESSAOUIRA), MAROKO
Představováním hudby gwana začal druhý den festivalového dění na hlavním pódiu. Maalem Mohamed Boumezzough nám poskytl další tranzovni zážitek a doprovodní muzikanti divoce při svých tancích skákali a dostávali publikum do varu.
Na následující The Brecker Brothers Band Reunion jsem se docela těšil a s chutí jsem si zopakoval funky hitovky, které formovaly i moje posluchačské začátky s jazzem. Šlapající funky jazz klidně až z roku 1975 vlastně ani moc nezestárnul a pecky jako First Tune of the Set, The Dipshit a pár skladeb od nepřekonaného Michaela Breckera muselo přítomné publikum uspokojit. Závěrečná naspeedovaná vypalovačka Some Skunk Funk s nadupanými perkusivními sóly celý set náramně završila.
Pak mě zcela obšťastnilo vystoupení maalema Mohameda Kouyoua, se kterým se představili Rhani Krija, Guimba Kouyaté, Jon Grandcamp, Kike Perdomo, Mehdi Chaïb and HBS Trumpet (Maroko/Mali/Španělsko/Francie). Kytara, bicí, sax a trubka ze západu a k tomu maalem se svými muzikanty a tanečníky. Velmi zajímavá a povedená fúze. Troufnu si říci, že nejlepší za celý festival. Podmanivá a strhující show nenechala nikoho v publiku chladným.
Závěrečné pokusy o rapovaní Saint Levanta však zcela chladným zanechaly mne, což se ovšem nedá říci o zcela narvaném náměstí. Vzhledem k pozdní hodině a nezaujetí tímto vystoupením jsem se raději odebral ku odpočinku.
Po cestě jsem měl možnost ještě krátce zachytit jedno z tradičních vystoupení hudby gnawa v pokročilejším stavu a v tranzu nebylo jen publikum, ale zcela očividně i muzikanti!
Fotky poskytli pořadatelé festivalu Gnaoua.