retro jordans for sale, cheap jordans, cheap foamposites, cheap air jordans, Cheap jordans, cheap foamposites for sale, nfl jerseys for sale, cheap jordans for sale, Cheap foamposites for sale, cheap jordans free shiping, cheap air jordans,
Fusion is not dead! zní z Hamburku
zvuk90%
obal90%
hudba90%
90%Průměrné skóre

Hussel je slavná čokoládovna, a toto slovo je obsaženo v názvu ansámblu The NuH(u)ssel Orchestra; alespoň já ho tam vidím, protože agilní kolektiv z přístavního města Hamburku hraje vskutku hutnou muziku, jež naplní sladkou rozkoší uši každého jazzofila. 30.srpna spatřilo světlo jazzového světa druhé album souboru, nazvané s jistou dávkou aktuálnosti „The Forest“. Vyšlo na německé značce Unit Records.

The NuH(u)ssel Orchestra založil bubeník, skladatel (a také zvukový režisér) Wanja C.Hasselmann v roce 2015. O dva roky později vyšlo debutové album „First Things Frist“. Soubor tvoří sedm kmenových instrumentalistů – kromě Hasselmanna Jan Gospodinow (trubka), Christopher Baum (klávesy), Florian Kiehn (kytary), Jonathan Ihlenfeld Cuńado (el.bass), Max Rademacher (flétna, tenorsax) a Patrick Huss (perkuse). Novinka „The Forest“ byla natočena za pět dní a podílelo se na ní celkem 38 hudebníků z 12 zemí! Mezi nimi hamburský rapper Nico Suave, newyorská zpěvačka Alana Alexander, z instrumentalistů Simon Grey (klávesy), Konrad Herbolzheimer (kontrabas), Menzel Mutzke (trubka), Kamil Husyainov (tenorsax), Nora-Elisa Kahl (harfa), Matthias Strass (banjo), hráči na smyčce a také na dechy, rozšiřující tak ansámbl v závěru až na bigband. Vskutku kosmopolitní sestava, jež se vyjadřuje k nadmíru globálnímu problému – udržitelnosti rozvoje měst na úkor přírody, k tomu, co bylo v minulosti a co nás čeká v budoucnosti. A to vše zabaleno do strhujícího fusion-jazzu s vlivy funku, hip hopu, klasické hudby, rocku a elektroniky…

Po smyčcové „Overture“, jež je sycena minimalismem, vyvalí se na posluchače šťavnatý fusion-jazz s rytmikou jako od Santany ve skladbě „Orange Sand“, ozdobený sóly trubky a kytary, říznými příznaky dechů a vyhrávkami bicích a perkusí. Následuje „Phoenix“, a to je nefalšovaný jazz-rockový nářez s plnokrevnými sazbami dechů, proměnlivou dynamikou, bobtnající materií, soptícími bicími a trubkou a´la Miles Davis. Ve více než devítiminutové, mistrně gradované kompozici „Overwhelmed“, kraluje sice lyrický, ale emotivní výraz vokalistky Alany Alexander, která se pohybuje mezi gospelem, soulem a expresivně scatovaným zpěvem. Nepřesléchnutelný je tady zvuk harfy, varhan a smyčců, kvůli němuž ale sound ansámblu nijak necukrkandlí. Antré titulního tracku „The Forest“ obstarává překvapivě banjo, které je ale spíše newgrassové než neworleánské. Posléze charakter skladby určí výrazný kytarový riff a zahuštěný spodní proud, sycený funkem, ve kterém kralují syntezátor a dechy, dokonce také smyčce.

V „Kaos“ do funkové materie rapuje Nico Suave, posiluje ho syntezátor a nakonec vystřídá kytarové sólo. Sedmiminutové „Jamboree“ v sobě spojuje minimalistickou elektroniku, rozvolněné dechy, art-rockové prvky díky varhanům, jazz-rockový tah se sóly flétny a tenorsaxu, kdy rytmický proud zahušťuje banjo. Úchvatný zvuk! Následující track obsahuje nejdelší kompozici „Home“ (11:10), jež je příkladem znamenitě vystavěné balady s varhanním a smyčcovým řečištěm, kdy lze zaznamenat dvě skvostná vyklenutí; první při kytarovém sóle, druhé při syntezátorovém chorusu. Album pak vrcholí bigbandovým nářezem „Vortex“…

Zvolávám společně s kapelou: Fusion is not dead!

Napište komentář

E-mail nebude publikován

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..