Jazzová americká legenda, klavírista a skladatel Chick Corea oceněný 22 cenami Grammy, je ve věku 77 let stále plně aktivní a v dobré nejen fyzické ale především „hudební“ kondici, což dokazuje na koncertních vystoupeních. Se svým triem Akoustic Band zavítal toto léto do Prahy a 14. listopadu se vrátil do Čech v rámci svého sólového turné a vystoupil v Měšťanské besedě v Plzni.
Více než dvouhodinový koncert Chicka Corey na klavírní křídlo Yamaha se nesl v uvolněném duchu. V první polovině koncertu Corea mixoval dohromady klasickou hudbu s jazzovou. V první „dvojskladbě“ Corea spojil Mozarta s Gershwinem a vyzkoušel na začátku také pěvecké schopnosti plzeňského publika, jak má na svých vystoupeních ve zvyku. Skladby měly schéma následující: po jazzové introdukci přišla klasická skladba, zahrána s lehkostí a vkusem, obohacená krátkým improvizovaným sólem a ukončená opět hlavním tématem skladby. V druhém setu Corea připomněl své italské kořeny (jeho dědeček byl ital) a zahrál od Domenica Scarlattiho „Sonátu d moll“ spojenou se skladbou jazzového průkopníka, od kterého se Coreova generace klavíristů nechala inspirovat, Billa Evanse – „Waltz for Debby“. V třetím setu spojil ruského romantického skladatele Alexandra Scriabina „Preludium číslo 2“, Chopinovu „Mazurku č. 17“ a od Stevie Wondera aranž písně „Pastime Paradise“.
Druhou polovinu večera otevřel Corea skladbou „The Yellow Nimbus“, kterou vzdal hold kytaristovi Paco de Luciovi. Skladba pochází z osmdesátých let a byla napsána pro tehdejší Coreovo uskupení Touchstone. V těchto skladbách se u Corey projevuje jeho ovlivnění španělskými rytmy a harmonií. Po té Chick Corea odlehčil atmosféru zapojením diváků na pódiu, kdy krátkou improvizací – hudebním portrétem vyjádřil tváře tří přihlášených posluchačů. Další interakcí s publikem bylo společné zahrání si s Coreou čtyřručně, kde Corea dával prostor celkem dvěma divákům k hudebnímu dialogu. Hrál přitom ve spodní části klaviatury, a tímto doprovodil a zatraktivnil své vystoupení. Ukázalo se, že v naší zemi jsou stále kvalitní hudebníci. V další části koncertu předvedl Corea několik skladeb ze svého cyklu „Dětských písní“ (Children´s Songs). Nechyběla první, čtvrtá, pátá a zejména šestá píseň, známá také pod názvem „Song to the Pharoah King“ z jazzrockového alba Return To Forever: Where Have I Known You Before (1974). Vyvrcholením koncertu byla na přání hlasů z publika nejznámější a nejhranější Coreova skladba Spain s introdukcí Rodrigova Concierta de Aranjuez. V rytmické části Spainu Corea diváky roztleskal a na závěr znovu rozezpíval.
Jazzoví nadšenci nezapomenou na tento večer i proto, že Chick Corea nabídl jako dárek záznam z koncertu všem zájemcům zaslaný na e-mail. Posluchač si navíc vychutnal tento umělecký zážitek v krásných prostorách plzeňské Měšťanské besedy.