Již plných šest let se čeká na její další album; avšak kanadská folk-rocková písničkářka RACHEL WALKER, hlavní tahoun labelu Frost Creek Records, nikam nespěchá. V pořadí páté album se ale chystá, umělkyně nepřestává psát písničky a hlavně: pracuje na sobě jako dnes málokterý interpret. Stále více se vzdaluje příměru Stevie Nicks & Kate Bush, jenž k ní byl přilípnut; každou další písničkou je více svá. A také se již ustálilo její vlastní Rachel Walker Trio, což jí umožňuje na svých písních pracovat více do hloubky, hlavně co se týče aranží a prokomponovanosti.
První album vydala Rachel Walker v roce 2000; dostalo název „Sent“. Šlo ale více o jakési pracovní verze písní, spíše to byla kolekce 11 demo nahrávek, tudíž v její vlastní produkci. Deska má bohužel nevyrovnanou zvukovou úroveň, některé písně působí opravdu nedotaženě, Rachelin zpěv je místy až příliš křehký a ve vyšších polohách nepřesvědčivý, ale navzdory všem nedostatkům tady najdeme několik neobyčejně silných písní, jež naznačují nevšední autorský potenciál, hlavně co se týče opravdovosti tvůrčí výpovědi. Uvedu každopádně dvojici po sobě jdoucích písní v závěru alba: „Trust In Me“ a „Was That You“…
Další album vyšlo po 4 letech a produkoval ho zkušený Randle Timmins, který je pak už podepsán pod všemi deskami Rachel Walker (však se také stal i jejím životním partnerem). „Stále jsem psala písničky a moc jsem chtěla, aby byly natočeny profesionálně,“ prohlásila písničkářka. „A tak jsem odjela do Vancouveru a natočila tři písně se Spencerem Capierem. Ten obvykle pracuje se známou písničkářkou Carolyn Arens…“ Šlo o silné písně „Psalm 71“ (ta byla zařazena již na první album, ale v nepříliš vydařené verzi), „Out In The Atmosphere“ a „Beauty In Grey Windows“. Album dostalo titul „Zorobabel“. Autorka k tomu dodává: „Byl to velmi tmavý čas v mém životě. A pak jsem si přečetla biblický verš: Ne mocí ani silou, nýbrž mým duchem…Čím jsi ty, veliká horo, před Zerubábelem? Rovinou… Zerubábel je obyčejným člověkem, stejně jako já, jako kdokoli z nás, který je ale díky své víře schopen být neobyčejně silný…“ Ve svém blogu na stránkách http://rachelwalkertrio.com/ nedávno (28.září) na okolnosti vzniku tohoto alba vzpomíná takto: „Chladné počasí má svou krásu, útulný půvab, a já přemýšlím nad CD Zorobabel. Když jsem jej natáčela, byla to vlastně kompilace producentů. Třeba píseň Rest se Capierovi vůbec nelíbila, a tak se jí ujal někdo jiný. Nechtěla jsem se jí vzdát, tu píseň mám ráda. Když jsem ji psala, věděla jsem, že po ní žádný odpočinek nepřijde, že nadejde čas zkušebních pravd. Bolestných pravd. A bolest je okno do vnitřního smíru…“ Proto se na albu vedle Rachel Walker, jež tu nejen zpívá s akustickou kytarou, ale hraje také klávesové nástroje, a Spencera Capiera (el.kytara) podílí celá plejáda vancouverských studiových muzikantů – např. Scott Mathies (bicí, perkuse), Jon Tanis (kytary, mandolina, banjo, housle) a Stewart Kohut (baskytara). Desítka autorských písní je zabalena hlavně do folk-rocku, potažmo country-rocku, místy ale probleskne dokonce hendrixovský zvuk („Pilgrim“), jihoafricky zabarvený gospelový sbor („Psalm 71“) a vskutku nadžánrově rozkvetlé aranžmá (titulní track).
Uplynuly další čtyři roky a světlo světa spatřilo album „The Best Of Zest vol.1“. To již natočilo Rachel Walker Trio, kde s písničkářkou hrají ještě Ray Chadwick (zpěv, piano, cello, bass, kytary, fouk.harmonika) a Michael Fait (bicí, perkuse), jenž se na písních podílí i po textové stránce. Tucet písní přinášejí nejen výživnou fúzi rocku, folku, country a popu, ale jsou patrny i vlivy jazzu („One Act Play“, „Régrets“), rhythm and blues („Clearvision“), psychedelie („Must Be A Reason“) a hendrixovsky pojatého blues v podobě devítiminutového klenotu „Room With A View“, v němž Rachel Walker svým projevem připomíná dokonce Janis Joplin!
V roce 2010 přibyla deska „The Best Of Zest vol.2“. Ta onu říznost a požitek (význam slova zest) trio ještě zesiluje a prohlubuje; jedenáctka písní je co do kvality vyrovnaná, všechny jsou opatřeny silnými melodiemi, naléhavými texty a propracovanými aranžemi i samotnou stavbou. Zpěvaččin zpěv ve shodě se sílícími folkově-psychedelickými vlivy získává na narativním důrazu a vůbec plnokrevnosti celkového projevu; zářným příkladem budiž track „As Time Goes By“. V „Sailboats“ navíc znějí až hypnoticky zabarvené housle, stejně tak v akustické baladě „She´s A Flower“, což dodává zvuku tria další rozměr. A to jakési vyvolávání ducha konce 60.let, kdy se vařil ten nejúžasnější folk-rock…
„Byl to nádherný čas tvorby, ale nyní jsem zase o kus dál,“ nechala se nyní slyšet Rachel Walker. Schyluje se neúprosně k novému albu, na který se můžeme opravdu těšit. Pod producentským dohledem Timminse navázala spolupráci například se slovutným Alvinem Taylorem (pracoval třeba s Ericem Burdonem, Cher, Eltonem Johnem, Billym Prestonem…). A také s flétnistkou Sherry Finzer, držitelkou ceny Grammy (plus sedm nominací), s níž natočila první společnou vlaštovku „Dandelion Ballet“…