Ostravské dny nové hudby budou mít již čtvrtým rokem svoje zvukově vskutku výživné antré – MINIMARATON ELEKTRONICKÉ HUDBY. První festivalovou sobotu 22.srpna zazní v centru Ostravy elektronická a elektroakustická hudba v jedinečné konfrontaci různých tvůrčích přístupů, technických zázemí i tradic avantgardy 20.století, a to v uchopení i výtvarném či s aspekty performance. Program připravil zvukový umělec Michal Rataj (ve spolupráci s iniciativou Bludný kámen) a pořádá Český rozhlas Vltava v rámci projektu Radioateliér.
V Galerii výtvarného umění v Ostravě budou paralelně fungovat dvě scény, lépe řečeno prostory. V malém, tzv. acousmoniu uslyšíte a uvidíte zvukové projekce, respektive prostorové kompozice v multikanálovém zvuku. Setkáte se zde se jmény zvukových výtvarníků, jako Åke Hodell (Švédsko), Dano Matej (Slovensko), Bernard Parmegiani (Francie), Michal Rataj a Louis Dufort (Kanada). Ve Velkém sále Galerie pak proběhne dlouhá série živých koncertů a performancí, z nichž hodinový úsek budou moci slyšet v přímém přenosu také posluchači Vltavy v pořadu Čajovna (mezi 19. a 20.hodinou).
Zazní sety tvůrců z celého světa, takže Ostrava se v tento den stane pomyslným geografickým centrem experimentální hudby. V 15:45 zahájí maraton hudební interakce česko-britské dvojice Matouš Hejl a Ian Mikyska, představí zde svůj unikátní skleněný nástroj (Cristal Baschet) také Lenka Morávková, odehraje se improvizační performance slovenských hudebníků Petera Machajdíka a Zbyňka Prokopa, zazní soundscape v Berlíně žijící polské experimentátorky Martyny Poznańske a čerstvá kompozice v Čechách usazeného amerického kontrabasisty George Cremaschiho. Návštěvníci budou též svědky koncertního setu, jenž stvořil britsko-kanadský skladatel a baskytarista Pierre Alexandre Tremblay, a virtuózního kusu pro teremin, který bude ovládat americko-rakouská zvuková umělkyně Pamelia Stickney.
Kompletní program Minimaratonu elektronické hudby najdete zde.