Na festivalu Chilli Jazz vybuchne norsko-britská bomba!

Na festivalu Chilli Jazz vybuchne norsko-britská bomba!

Na festivalu Chilli Jazz v rakouském Heiligenkreuz im Lafnitztal vystoupí 27.září trio, které tvoří dva přední norští improvisátoři, saxofonista KJETIL MOSTER a bubeník DAG ERIK KNEDAL ANDERSEN, a britský kontrabasista č.1 JOHN EDWARDS. Nonkonformní našinec má k živému poslechu těchto fenomenálních hudebních novátorů co do kilometrů asi nadlouho nejblíž, a měl by toho využít.

Na festivalu Chilli Jazz vybuchne norsko-britská bomba!Kjetil Moster se narodil v roce 1976 v Bergenu. Patří k nejlepším saxofonistům a klarinetistům v Norsku. Jeho aktivity jsou neuvěřitelné: hrál nebo ještě stále hraje v triu s Perem Zanussim a Kjellem Mordesonem, kvartetu The Core, Zanussi Five, kvartetu Ultralyd s kytaristou Andresem Hanou, s nímž také tvoří duo Hakj. Výčet by mohl pokračovat dál, avšak zmíním už jen tentet Crimetime Orchestra, jehož album „Atomic Symphony“ v roce 2007 způsobilo svým radikálním free-jazzovým zvukem doslova poprask, jeho vlastní progresivní rockovou kapelu King Midas (1997-2007) a jeho účinkování v Trondheim Jazz Orchestra v letech 2003-2004, kdy s orchestrem spolupracovali Chick Corea, Pat Metheny a Eiril Hegdal.

Na festivalu Chilli Jazz vybuchne norsko-britská bomba!Dag Erik Knedal Andersen (nar.1983 v Oslu) představuje ten nejrprogresivnější typ bubeníka – jeho styl hry je označován jako hyperactive-take-no-prisoners a opravdu není svázán nějakým zavedeným způsobem bubnování.

Proto je vyhledáván sólisty-lídry mnohem staršími a zkušenějšími, kteří tak chtějí vybřednout ze zajetých kolejí, jež se nevyhnou nikomu, byť by to byl sebekreativnější tvůrce. Jeho bubenických služeb využili např. Axel Dörner, John Butcher, Pat Thomas či Akira Sakata.

 

 

 

Na festivalu Chilli Jazz vybuchne norsko-britská bomba!Služebně nejstarším hudebníkem v triu je Londýňan John Edwards.

První kontrabas vlastnil až ve 22 letech (1987), do té doby dřel basovku v punkových kapelách. Dlouho také neuměl číst ani psát noty, naučil se to až s jeho zaměstnáním studiového muzikanta ve studiích Abbey Road. Jeho první koncertní štace byla po boku Lola Coxhilla a Phila Mintona.

Od roku 1995 se stal stěžejním představitelem londýnské improvizační scény, hraje 150 až 200 koncertů ročně s různými lídry (stabilně s Evanem Parkerem, Tonym Bevanem, Veryanem Westonem a Eltonem Deanem) a podílel se dosud na 120 albech!

 A takhle to hraje všem třem pospolu: