Dobršská brána, Dobrš, 17.8.2019

Druhý den festivalu zahájila vernisáž výstav čtyř pražských malířů Romana Trabury, Šárky Růžičkové Zadákové, Aleše Růžičky a Ondřeje Malečka v zámecké galerii CoCo.

Sobotní hudební přehlídku zahájila světová premiéra, český HLASkontraBAS Oktet, jedinečné těleso složené z předních českých hudebníků v sestavě čtyř ženských hlasů (Ridina Ahmedová, Alice Bauer, Mirka Novak a Markéta Zdeňková) a čtyř kontrabasů (Petr Tichý, Ondřej Štajnochr, Robert Balcar, Petr Mikeš). Originální dynamické kompozice, neobvyklé aranže, acapella improvizace v unikátním nástrojovém obsazení přinesly výborný hudební zážitek.

Vystoupení německého trumpetisty Matthiase Schriefla a klávesisty Simona Rummela začalo na malém podiu pod širým nebem u kaple sv. Jana. Povedená parodie na nejrůznější témata počínaje německou renesanční písní a rannými pijáckými písněmi až po barokní Madrigales, chorály různých stylů, taneční skladby od Ludwiga van Beethovena a alpské jodely. Matthias Schriefl přitom střídal trubku, křídlovku, heligon, alpský roh. Rozveselení diváci pomohly přenést všechny hudební nástroje do kostela na závěrečnou, poklidnější část jejich vystoupení. Zajímavé zpestření neobyčejného festivalu.

Vynikající norské vokální Trio Mediæval ve složení Anna Maria Friman, Linn Andrea Fuglseth a Jorunn Lovise Husan, výborně doplněné jazzovým trumpetistou Arve Henriksenem, představilo v dobršském kostele projekt Rimúr, který obsahuje středověkou, improvizovanou a lidovou hudbu z Islandu, Švédska a Norska v jejich vlastním aranžmá. Arve Henriksen mistrovsky využíval trubky k jemnému doprovodu tria a vlastním líbezným improvizacím. Velmi působivá hudba umocněná sakrálním prostorem nadchla přeplněný kostelík!

Napište komentář

E-mail nebude publikován

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..