Vstupte do světa chutných GrooveHub!
zvuk90%
obal70%
hudba90%
83%Overall Score

Nedávno vystoupilo na festivalu United Island Of Prague slovenské trio s výmluvným názvem GrooveHub. S úspěchem. A zaslouženým, neboť jejich loňský albový debut, jenž se mi dostal nyní do ruky, je plný výsostné moderní instrumentální hudby a naplno přesvědčil, že úspěch nespadl jen tak z nebe. Deska se jmenuje „Enter The Hub“ a zpod hutných groovů se na posluchače hrne fusion-jazz, navzdory řízné energii často i melodický, sycený smooth pohodou, funkem či latinou, v aranžích je znát navíc vliv filmové hudby a aranžérský um. Jím oplývá klávesista a skladatel Ĺubomír Šramo, který GrooveHub založil na jaře 2012 a o dva roky později již zvítězili v soutěži Pódium mladých talentů na Bratislavských jazových dnech. Trio doplňují bubeník Radovan Vallach a baskytarista Adam Hudec, který se zde navíc vyprofiloval jako další výrazný autor a hlavně aranžér, a nasměroval tak trio do nynějších hudebních vod.

Více než dvaasedmdesátiminutové studiové album obsahuje tucet kompozic. A začíná pěkně zostra, rockově říznými slapovými riffy titulní skladby, jež vystřídá valivý rytmus. Někde už jsem něco takového slyšel, ale pak jsem zanechal jakýchkoliv asociací a nechal se vtáhnout do dění.Ta muzika má prostě koule, tak nač přemýšlet o originalitě a podobných nesmyslech! Trio dokáže strukturu zahušťovat přirozenými prostředky, žádná mouka elektroniky do guláše soundu; navíc si dovolí rytmické nepravidelnosti, neočekávané zlomy ve figurách. To je ostatně vlastní většině skladeb. Všechny pak mají nosný motiv; ten sice občas vyhoří dříve, než by bylo záhodno, ale to je jen můj subjektivní pocit při poslechu těch skladeb, jež čerpají z latino-jazzu obecně, netýká se to pouze tria GrooveHub (skladby „Rio“, „Antimatter Banana“). Bývají totiž dosti často zbytečně natahované – samozřejmě, při tanci to nevadí, ale já nejsem vášnivý tanečník…

original-eth-front-Ovšem naproti tomu jsou tady opravdové pecky, respektive klenoty! Kromě úvodního tracku „Enter The Hub“ je radost, ba slast poslouchat třeba „Feel It Or Steal It“, kde je prostě včechno – groovy, elektrické piano, syntezátor a posléze výtečně zahrané jazzové klavírní sólo. Nebo „Jéllie Bean“ s hutným rytmem, řeřavým motivem a excelentními sóly bicích a jímavě měkkoučké, přímo nadýchané baskytary. A pak hned následující osmiminutovka „Relax Story“s nabluesovělým el.pianem, nepostrádajícím ale naléhavost, kdy se nad pohodovým rytmickým spodkem převalí také syntezátor, až se s gradací dostaví dechberoucí sólo na bicí. Znamenitá je také žiletkově groovová paráda „Time Lag Generator“, kde kraluje v první polovině virtuózní baskytara, poté se vyloupne swing se sólem piana a v závěru dokonce reggae. V jinak (na můj vkus) poněkud víc easy-listening fusion „Now Or Even“ ale zahraje bubeník jedno z nejlepších sól, jaké jsem poslední dobou slyšel. A naopak basákovi patří ve finále alba poslední (a jediné) slovo – v „Adam´s Gone Fishing“ předvede neobyčejně bohaté jazzové kreace z říše snů…

A protože album vyšlo vlastním nákladem, seženete jej buď na koncertech GrooveHub, nebo prostřednictvím webových stránek skupiny http://shop.groovehub.sk/sk/ !

Related Posts

One Response

  1. Jan Hocek

    Trio má dalším zcela nový klip se skladbou „Rio“. Stala se „Klipem týdne“ na prvním slovenském jazzovém portálu sk.jazz.sk ! Slyšte a viďte zde:
    „https://www.youtube.com/watch?v=_giQc3xhL4g“

    Odpovědět

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*