JAZZOVÁ POLICIE V POHODĚ A S ADELE

JAZZOVÁ POLICIE V POHODĚ A S ADELE

V jediném jazzovém klubu v Hradci Králové Satchmo vystoupil 12.června domácí soubor JAZZ POLICE, tentokrát díky konečně letnímu počasí venku (na scéně před Klicperovým divadlem, jenž stojí naproti klubu, a kde se odehrávají koncerty v rámci blížícího se festivalu Divadla evropských regionů), což k uvolněné náladě a pohodě z muziky jistě přispělo. Tento kvartet hraje pop-jazz, který nejenže neurazí, ale dokonce potěší každého jazzového fanouška. Především Tomáš Antonín Mucha, který připomíná oním nezaměnitelně teplým, jemným a lyrickým i vášnivým tónem svého altsaxofonu legendárního Stana Getze.

Američan Mike Cole hraje nejen na basovou kytaru, ale občas bere do ruky akustickou kytaru a dokáže vystřihnout countryovku nebo rockabilly, přičemž jeho zpěv je přirozený a ležérně jižanský. Kytarista Vladimír Šrámek je talentovaný hráč, který ještě tak zcela v jazzu nezdomácněl, ale pro sound kapely je nepostradatelný. Totéž platí i pro spolehlivého a neexhibujícího bubeníka Tomáše Votavu. Do nedávna s nimi jako host zpívala Kristína Zakuciová ze Slovenska, nyní ji nahradila blondýna Adéla. Nic proti ní, ale na plakátku byla uvedena jako Adele, což mohlo hudbyznalou veřejnost přinejmenším zmást. A to ještě nemluvím o možnosti výskytu nějakého Francouze, jenž z toho mohl dostat infarkt…

JAZZOVÁ POLICIE V POHODĚ A S ADELE

Tato naše Adele se sice moc snaží, ale jazzového cítění nemá v sobě ani špetku, toho popu má v sobě víc, ale zatím to není jaksi to pravé ořechové. Na plesy a svatby to ale samozřejmě stačí. Jenže ona to má v sobě, to je to, a doufám, že na sobě bude usilovně pracovat. Třeba v „Don´t Speak“ od pop-rockových No Doubt byla dobrá, „Try“ z repertoáru Pink jí taky seděla, ale standard „Georgia On My Mind“ či „Black Velvet“ (obrovský hit divoženy Alannah Myles) dopadly dost hrozně. Naštěstí instrumentální výkony tyto písně zachraňovaly od fiaska. A čisté instrumentálky pak dodávaly celému koncertu tu pravou jazzovou chuť. Týká se to především latiny a balad, v nichž se naplno projevil altsaxofon a´la Stan Getz, jako například „Girl From Ipanema“, „Days Of Wine and Roses“ od Henryho Mancini nebo „Take These Chains From Heart and Set Me Free“ Ray Charlese. Mike Cole se pak jako vokalista zaskvěl v oldies hitu „She´s So Fine“, cashovce „Ring Of Fire“ či „Jambalaya“ nejgeniálnějšího písničkáře-alkoholika Hanka Williamse.

Večer, plný pohody – co si víc v létě přát, no ne? Přiznám se, že i já, ač recenzent s nabroušeným hrotem pera, měl jsem znamenitou a zcela uvolněnou náladu!