jpgBezmála hodinová, v pořadí třetí Šmoldasova deska, jež právě vychází, je neobyčejně pestrá, přesto působí sevřeně, samozřejmě nejen interpretačním vkladem kapelníkovým. V úvodní skladbě „One For Wes Montgomery“ se sice jasně hlásí ke svému vzoru (což není tak překvapivé, samozřejmě), ale i zde je ve Šmoldasově hře patrný vliv Granta Greena a hlavně pak bílých kytaristů (např. Jim Hall, Larry Coryell).

Kontrabasista Josef Fečo navíc přináší do kvartetní souhry vzácně melodicky invenční výbušnost, bubeník Tomáš Hobzek hru sice robustní, ale nápaditou a citlivou, a jako autor exceluje v prvním vrcholu alba „Humblebee Dance“. A právě zde překračuje svůj stín pianista Petr Beneš, jehož hra se jinak vyznačuje jakousi „řídkostí“, sice funkční, ale ne každému posluchači sympatickou, blízkou, srozumitelnou.

Deska přináší další vrcholné, ba až slastné okamžiky, a to vesměs v převzatých kompozicích. Málo hraná Carisiho skladba „Israel“ zazněla poprvé na legendárním albu Milese Davise „Birth Of The Cool“, český kvartet ji hraje uvolněně a ne tak dramaticky.

Slavný standard „It Could Happen To You“ je interpretován s citem a s patrným nasazením – údajně má kapelník k této skladbě velmi osobní vztah, jak uvádí v zaníceném sleeve-note producent a vydavatel tohoto titulu Petr Marek.

Závěrečná pecka „Moanin´“, koncertní bonus, natočený s Bobbym Watsonem, saxofonistou Blakeových věrozvěstů Jazz Messengers, dokládá výjimečnost amerického turné Šmoldasova kvarteta, což uvozuje již samotný titul alba. Sluší se ještě dodat, že nahrávka vznikla v americkém studiu, zvuk je hutný, plnokrevný a „vinylový“. Setsakra vynikající počin, tenhle disk!

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*